Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2013 19:12 - Компютрите и хората !!!
Автор: iliev Категория: Технологии   
Прочетен: 1119 Коментари: 0 Гласове:
2



От години се убеждавам , че продажбата и покупката на компютър не е като да си купиш печка или телелвизор , но за хората не е така.
В един форум споменах , че хубаво компютрите да се продават след изкаран курс и с документ с който се доказва , че може да го ползваш и веднага ми се присмяха.
Но е такава горчивата истина - хора си мислят , че компютъра е печка , хладилник или тв и няма нужда да имаш определни познания за да го ползваш и стига само да кликаш здраво с мишката и работата върви.Да , ама не ! И затова ИТ форуми са пълни с тъпи "отговори" като :
1. Изтрих файловете как да ги възстановя ?!
2. Натиснах тук нещо и ми изчезна иконата на интернета ?!
3. Като стартирам програма и ми дава някаква грешка , ама не знам каква ?!
4. Докато игреах ми излезе една грешка , но не знам каква беше ?! и т.н.
И всички тези въпроси нямаше да ги има ако бяхме прочели 1-2 книжки за РС(Personal Computer) и ОС(Операционна система) и след това да започваме да цъкаме с мишката , но нали сме българи от всички разбираме и няма нужда да четем и след това пълним форумите с такива въпросчета на които отговора е много лесен стига да знаеме как се ползва РС и ОС и сме прочели достатъчно за тях.Дори и аз имах подобни случаи докато работех в магазин за компютри и части за компютри.След като бях продал компютър на другият ден една жена се връща при мен и веднага ме нападна , че съм продал скапан компютър и аз попитах защо и тя ми отговори - не мога да си говоря по скайп с децата ми в чужбина,и аз отговорих не съм ви продавал скайп ,а компютър , но щом скайп работи значи проблема не е в компютъра , а в този който го ползва и този който ви е сложил скайп защото аз не инсталирам такива програми.И отговора беше - ми той племеника ми го инсталира и аз се свързвам , но не ме чуват.Не ви чуват защото не е настроен , но той си работи и казах Приятен ден и да си вика племеника да си оправи бакии.
И ако тази жена беше прочела книжките за ОС и за скайп щеше да знае как да си настрои микрофона да работи , а не да ми губи време и това не е единичен случай.
Друг случай - продавам лаптоп и след 2 дена идват и ми питат - Защо след няколко часа спира да работи ?! и аз попитах как спира ?! И се оказа , че издържал няколко часа на батерия и аз попитах вие колко очаквате да издържа на батерия и отсреща мълчание и нямаше да ме питат това ако си  бяхна прочели книжките към лаптопа.
И не знам кога някой ще се сети , че без изкаран курс да не продава РС , но явно печалбата е по важна от това дали човека който го купува дали може да го ползва.
Дано скоро някой се сети да въведи нещо като шофьорска книжка за РС , не че задължително да имаш шофьорска книжка за да си купиш кола ;)



Тагове:   лаптоп,   ОС,   компютри,   РС,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 291870
Постинги: 166
Коментари: 116
Гласове: 210
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031